5.9. У Школі за рішенням Загальних зборів або ради Школи можуть створюватися і діяти піклувальна рада, учнівський комітет, батьківський
комітет, методичні об’єднання, комісії, асоціації тощо, положення про які розробляє та затверджує Міністерство освіти і науки України.
Батьківський комітет Школи обирається на загальношкільних батьківських зборах на початку кожного навчального року терміном на один рік. Його склад установлюється рішенням загальношкільних батьківських зборів. На першому засіданні батьківського комітету Школи обирається голова батьківського комітету.
Основними завданнями діяльності батьківського комітету Школи є сприяння створенню умов для:
- формування та розвитку особистості учнів та їх громадянської позиції, становлення учнівського самоврядування;
- виховання в учнів шанобливого ставлення до державних святинь, української мови і культури, історії і культури народів, які мешкають в Україні;
- формування загальнолюдської культури і моралі, культури і міжетнічних відносин;
- захисту здоров'я та збереження життя і здоров'я дітей;
- здобуття учнями обов'язкової загальної середньої освіти, розвитку їхніх природних здібностей та підтримки обдарованої учнівської молоді;
- запобігання бездоглядності дітей у вільний від занять час;
- всебічного зміцнення зв'язків між родинами, Школою і громадськістю з метою встановлення єдності їхнього виховного впливу на дітей;
- залучення батьківської громадськості до професійної орієнтації учнів, позакласної та позашкільної роботи;
- організація роботи з розповсюдження психолого-педагогічних і правових знань серед батьків, підвищення їхньої відповідальності за навчання і виховання дітей;
- вирішення питань розвитку матеріально-технічної бази Школи та її благоустрою;
- створення санітарно-гігієнічних умов для навчання й виховання учнів згідно з державними освітніми стандартами.
Члени піклувальної ради Школи обираються на Загальних зборах. Склад піклувальної ради формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, навчальних закладів, організацій, окремих громадян.
Піклувальна рада вживає заходів до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази, залучення додаткових джерел фінансування закладу, поліпшення умов для організації навчально-виховного процесу, стимулювання творчої праці педагогічних працівників тощо.
5.10. Основною структурною ланкою Школи є клас – колектив учнів, що формується з метою виконання завдань Школи на основі їхніх вікових або психофізичних особливостей, рівня розвитку.
В Школі функціонують 1-4 класи ( початкова школа), у яких учні здобувають початкову освіту; 5-9 класи (основна школа), я яких учні здобувають базову загальну середню освіту.
5.11.Учнівські збори Школи (класу) – колективний орган учнівського самоврядування.
Учнівські збори Школи (класу):
- обирають органи учнівського самоврядування Школи (класу);
- висувають своїх представників у робочі органи громадського самоврядування;
- обговорюють питання організації навчання, діяльності і дозвілля учнівського колективу.
5.12. Батьківські збори Школи (класу):
- обирають органи батьківського самоврядування;
- обираються своїх представників для участі у роботі громадського самоврядування Школи;
- залучають батьків для участі в роботі громадського самоврядування Школи;
- вносять на розгляд педагогічної ради, директора та його заступників пропозиції щодо навчально-виховного процесу в класі та Школі;
- запрошують педагога, вихователя, представників державних органів управління, адміністрацією Школи для обговорення стану і перспектив роботи класу й Школи, а також роз’яснення з окремих питань, які турбують батьків.
5.13. У Школі можуть створюватися учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
6. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність
6.1. Матеріально-технічна Школи включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі Школи.
6.2. Майно Школи, передане їй, належить на правах власності, повного господарського відання відповідно до чинного законодавства і Ста¬туту навчального закладу.
6.3. Школа відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
6.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Школи проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані внаслідок порушення майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
6.5. Для забезпечення навчально-виховного процесу база Школи складається з навчальних кабінетів, майстерні, котельні, їдальні, бібліотеки, спортивної зали тощо.
6.6. Школа користується земельною ділянкою, де розміщуються спортивний майданчик, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку, господарські будівлі тощо.
6.7. Фінансування Школи здійснюється її Власником або уповноваженим органом відповідно до встановленого законодавством порядку.
6.8. Фінансово-господарська діяльність Школи проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України « Про освіту», « Про загальну середню освіту» та інших нормативно - правових актів.
Джерелом формування кошторису є:
- кошти відповідного бюджету у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі Державного стандарту загальної середньої освіти;
- кошти фізичних, юридичних осіб;
- кошти, отримані за надання платних послуг;
- прибуток від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
- благодійні внески юридичних і фізичних осіб.
6.9. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в Школі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкована Школа. Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію відділу освіти, молоді, спорту, культури і туризму Меджибізької селищної ради. За рішенням Меджибізької селищної ради бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно.
6.10. Звітність про діяльність Школи встановлюється відповідно до законодавства.
7. Міжнародне співробітництво
7.1. Школа за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
Школа має право відповідно до законодавства укладати угоди про співпрацю з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.
7.2. Участь Школи у міжнародних програмах, проектах, учнівських та педагогічних обмінах здійснюється відповідно до законодавства.
8. Контроль за діяльністю Школи
8.1. Державний контроль за діяльністю Школи здійснюють Міністерство освіти і науки України, інші центральні органи виконавчої влади, яким підпорядкована Школи, Державна інспекція закладів освіти при Міністерстві освіти і науки України, місцеві органи виконавчої влади, Власник і підпорядкований йому орган управління освітою, органи державної санітарно-епідеміологічної та протипожежної служби.
Державний контроль за діяльністю Школи незалежно від підпорядкування, типу і форми власності здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.
8.2. Основною формою державного контролю за діяльністю Школи є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
8.3. У період між атестаціями проводяться перевірки (Інспектування) Школи з питань, пов'язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше як 2 рази на рік. Перевірки з питань, не пов'язаних з навчально-виховною діяльністю Школи, проводяться Власником відповідно до чинного законодавства.
9. Реорганізація або ліквідація Школи
9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Школи приймає Власник.
Реорганізація Школи відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу.
виділення.
Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Власником. а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління навчальним закладом.
9.2. Ліквідаційна комісія оцінюс наявне майно Школи, виявляє його
дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і
представляє його Власнику.
9.3. У випадку реорганізації права та зобов'язання Школи переходять до
правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених
навчальних закладів.
9.4. При реорганізації та ліквідації Школи педагогічним та іншим працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до законодавства України.