П`ятниця, 29.11.2024, 12:22
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайта
Поиск
Вход на сайт
Календарь
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Наш опрос
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 12
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

ГОЛОВЧИНЕЦЬКА ПОЧАТКОВА ШКОЛА

Меджибізької селищної ради Летичівського району Хмельницької області

статут

 СТАТУТ  

  (нова редакція)
Головчинецької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів
Меджибізької селищної ради    смт. Меджибіж Хмельницької області
2016рік

 

                                   1. Загальні положення

1.1. Головчинецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів належить до комунальної власності Меджибізької селищної об’єднаної територіальної громади в особі Меджибізької селищної ради ( далі – Власник ).
1.2. Власник знаходиться за адресою: 31532, Хмельницька область, Летичівський район, смт. Меджибіж, вул. Пушкіна, б. 5. ЄДРПОУ 04404556.
1.3. Повна назва: Головчинецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Меджибізької селищної ради Хмельницької області.
1.4. Скорочена назва: Головчинецька ЗОШ І-ІІ ст..
         1.5. Юридична адреса Головчинецької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів: 31533, Хмельницька область, Летичівський район, село Головчинці,    вул. Шевченка, б. 41/1, телефон 99-55-42.
         1.6. Головчинецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів  (далі – Школа)  є юридичною особою, має штамп, печатку з офіційною назвою відповідно до нормативних документів. Може мати рахунки в установах банків, бланки з офіційною назвою та інші реквізити. Має свою емблему, прапор, гімн.
         1.7. Власник  або уповноважений ним орган ( відділ освіти, молоді, спорту, культури і туризму Меджибізької селищної ради ) здійснює фінансування Школи, її матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, встановлює її статус, організовує ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування учнів.
          1.8. Головною метою Школи є забезпечення реалізації права громадян на здобуття базової загальної середньої освіти.
         1.9. Головним завданням Школи є:
- забезпечення реалізації права громадян на базову загальну середню освіту;
- виховання громадянина України;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної свідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свободи людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
- розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
- реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;

створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
         1.10. Школа у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України « Про освіту », « Про загальну середню освіту », Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, іншими нормативно - правовими актами та цим Статутом.
         1.11. Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад та власним Статутом.
         1.12. Школа діє на підставі Статуту, який розроблений нею на основі Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Статут затверджений рішенням Власника від  25.02.2016 року  № 17-5/2016.
        1.13. Школа несе відповідальність перед особою, суспільством, державою за:
- реалізацію головних завдань, визначених Законом України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та Положенням про загальноосвітній навчальний заклад;
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов’язань перед іншими суб’єктами освітньої діяльності та приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни.
         1.14. У Школі визначена українська мова навчання.  
         1.15. У Школі може запроваджуватися поглиблене вивчення предметів інваріантної складової навчального плану, а також допрофільне навчання, яке запроваджується з урахуванням кадрового та навчально-методичного забезпечення.
         1.16. Школа має право:
- користуватися пільгами, що передбачені державою;
- проходити в установленому порядку державну атестацію;
- визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із Власником;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати власні програми навчальної та науково-методичної роботи з урахуванням державних стандартів, експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- визначати контингент учнів у відповідності до законодавства України;
- спільно з вищими навчальними закладами, їх кафедрами або філіями, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, пошукову та експериментальну роботу, що не суперечить законодавству України;
- здійснювати власну видавничу діяльність;
- запрошувати на роботу спеціалістів, у тому числі і закордонних, на договірних (контрактних) умовах;
- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з чинним законодавством та Статутом;
- отримувати кошти та матеріальні цінності від органів державного управління, юридичних та фізичних осіб;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
- розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних та культурних підрозділів;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
- встановлювати шкільну форму для учнів;
- об’єднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ та організацій як в Україні, так і за її межами у порядку, визначеному законодавством України.
         1.17. У Школі створюються та функціонують методичні об’єднання, творчі групи педагогічних працівників тощо, які затверджуються наказом директора Школи про методичну роботу.
         1.18. Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечується Власником  і здійснюються відповідно до законодавства України та договорів ( угод ).
         1.19. Відповідальність за організацію харчування учнів покладається на Власника та директора Школи. Норми та порядок організації харчування учнів встановлюється Кабінетом Міністрів України, розпорядженнями Меджибізької селищної ради.
         1.20. Взаємовідносини Школи з юридичними та фізичними особами визначаються згідно з чинним законодавством, договорами або угодами, що укладені між ними.

2. Організація навчально-виховного процесу

         2.1. Школа планує свою роботу самостійно. Школа має перспективне планування та складає річний план роботи. У планах відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи її розвитку.
Навчально-виховний процес у школі здійснюється відповідно до робочих навчальних планів, складених на основі Типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України.
Робочі навчальні плани школи щорічно затверджуються відділом освіти, молоді, спорту, культури і туризму Меджибізької селищної ради.
У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються тижневий розклад уроків та режим роботи школи.
Школа може мати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани, які складаються, погоджуються і затверджуються у встановленому Міністерством освіти і науки України  порядку.
        2.2. Школа працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки  України й реалізує навчально-виховні завдання на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
         2.3. Індивідуалізація та диференціація навчання у школі забезпечується реалізацією інваріантної та варіативної складової Державного стандарту загальної середньої освіти. Інваріантна частина робочого навчального плану Школи є незмінною, варіативна частина - формується Школою з урахуванням допрофільного навчання.
         2.4. Школа обирає форми, засоби і методи навчання та виховання у межах, визначених Законами України « Про освіту », « Про загальну середню освіту » та цим Статутом.
Інклюзивне навчання, індивідуальне навчання та екстернат у Школі організовуються відповідно до Положень про інклюзивне навчання,  індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки  України.
         2.5. Мережа класів у Школі формується на підставі нормативів їх наповнюваності відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу та санітарно-гігієнічних умов для здійснення навчально-виховного процесу.
         2.6. Прийом учнів до всіх класів Школи здійснюється на безконкурсній основі і, як правило, відповідно до території обслуговування.
         2.7. Зарахування учнів до Школи здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом директора, що видається на підставі особистої заяви (для неповнолітніх – заяви батьків або осіб, які їх замінюють), свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу). До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.
         У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого закладу освіти. При цьому до заяви додаються відповідні документи про освіту. Переведення учнів до інших навчальних закладів відбувається за наявності особової справи учня.
         2.8. Навчально-виховний процес здійснюється за різними формами: у вигляді уроків, лекцій, лабораторно-практичних та семінарських занять, диспутів, навчально-виробничих екскурсій тощо.
        Поряд з традиційними методами і формами використовуються інноваційні технології навчання.
         2.9. У Школі для учнів 1-4 класів за бажанням учнів, їхніх батьків або осіб які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних кадрів, обслуговуючого персоналу створюються групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей з них здійснюється наказом директора Школи на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
         Порядок комплектування груп продовженого дня встановлюється відповідно до нормативних документів Міністерства освіти і науки України.
         2.10. Школа може реалізувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
         Порядок надання платних послуг затверджується Міністерством освіти і науки України  за погодженням з Міністерством фінансів та Міністерством економіки  України.
         2.11. Навчальний рік у Школі починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Навчальні заняття розпочинаються лише за наявності акта, що підтверджує підготовку приміщення Школи для роботи у новому навчальному році.
        Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на семестри та режим роботи) встановлюються Школою в межах часу, передбаченого робочим навчальним планом.
        Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
         2.12. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менше, ніж 30 календарних днів.
         2.13. Тривалість уроків у Школі складає: у 1-му класі 35 хвилин, у 2-4 класах – 40 хвилин, у 5-9 класах – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків  може допускатися  за погодженням з відповідним органом управління освіти та санітарно-епідеміологічною службою.
         2.14. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреб активного відпочинку і харчування учнів, але не менш, як 10 хвилин, великої перерви (після 2-го або 3-го уроку) – 20 хвилин.
         2.15. Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану з дотриманням педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором Школи.
         2.16. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
         2.17. У Школі здійснюється тематичний облік навчальних досягнень учнів. Система оцінювання навчальної праці учнів повинна бути стимулюючою.
      У першому класі дається словесна оцінка досягнень учнів у навчанні. За рішенням педагогічної ради Школи може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу. У наступних класах вона доповнюється оцінками у балах відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів затверджених Міністерством освіти і науки України.
         2.18. Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома учнів класним керівником.
         2.19. Порядок переведення і випуск учнів Школи визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України.
         2.20. Навчання у випускних (4-му, 9-му) класах Школи завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форми і порядок державної підсумкової атестації, а також переведення і випуск учнів Школи встановлюється Міністерством освіти і науки України.
      За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту).
       Учні початкових класів Школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програму з предметів навчального плану, за поданням педагогічної ради направляються на обстеження спеціалістами психолого-медико-педагогічної консультації за згодою батьків (осіб, які їх замінюють). За її висновками такі учні можуть продовжувати навчання у спеціальних школах (школах - інтернатах), залишитися на повторний курс навчання або навчатися за індивідуальною формою чи за індивідуальними програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
      У початковій школі, в 5-8 класах за рішенням педагогічної ради Школи проводяться різні форми підсумкової атестації учнів (тестування, заліки, контрольні роботи, захисти учнівських науково-дослідних робіт тощо).
         2.21. В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки  України  та Міністерством охорони здоров’я України.
         2.22. Випускники, які закінчили школу ІІ ступеня, одержують свідоцтво про базову загальну середню освіту, що дає право на вступ до школи ІІІ ступеня, професійно-технічного навчального закладу, вищого навчального закладу І-ІІ рівнів акредитації.
       Документ про базову загальну середню освіту (свідоцтво) видається лише державного зразка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України.
         2.23. За високі досягнення у навчанні учні 2-8-х класів можуть нагороджуватися похвальним листом „За високі досягнення у навчанні”, а випускники школи – похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів». Особам, які закінчили основну школу з досягненнями у навчанні високого рівня, видається свідоцтво про базову середню освіту з відзнакою.
      За успіхи у навчанні (праці) для учасників навчально-виховного процесу встановлюються різні форми морального і матеріального заохочення.
      Порядок відзначення встановлюється Міністерством освіти і науки  України.
         2.24. Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, похвальних грамот та листів здійснюється Міністерством освіти і науки  України, відповідними органами управління освіти, Власником або уповноваженим ним органом.  

3. Виховний процес у закладі

         3.1. Виховання учнів у Школі здійснюється під час проведення уроків, у процесі позаурочної та позашкільної роботи.
        3.2. Цілі виховного процесу в Школі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та Законах України, інших нормативно-правових актах.
         3.3. У Школі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань. Примусове залучення учнів Школи до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування суворо забороняється.
         3.4. Дисципліна в Школі дотримується на основі взаємоповаги всіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання Правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.  Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

4. Учасники навчально-виховного процесу

         4.1. Учасниками навчально-вихованого процесу в Школі є:
- учні,
- педагогічні працівники,
- психологи,  
- бібліотекарі,
- інші спеціалісти,
- керівники,
- батьки (особи, які їх замінюють).
Статус учасників навчально-виховного процесу, їхні права і обов’язки визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню         освіту», іншими актами законодавства України, Положенням про загальноосвітній навчальних заклад, Статутом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку закладу.
          4.2. Учні Школи мають гарантоване державне право на:
- доступність і безоплатність базової загальної середньої освіти у Школі;
- вибір певного загальноосвітнього навчального закладу, форми навчання, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;
- переатестацію з навчальних предметів;
- безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
- користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновлюваною та лікувально-оздоровчою базою Школи;
- участь у різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- участь у органах громадського самоврядування Школи;
- вільне вираження поглядів, переконань;
- участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність та інші права.
         4.3. Учні Школи зобов’язані:
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі, не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
- підвищувати загальний культурний рівень;
- дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;

- бережливо  ставитися до державного, громадського та особистого майна;
- дотримуватися вимог Статуту, Правил внутрішнього розпорядку школи;
- дотримуватися правил особистої гігієни.
         4.4. Учні Школи залучаються, за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і Правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
     За невиконання учасниками навчально-виховного процесу своїх обов’язків, порушення Статуту, Правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства України.
         4.5. Педагогічними працівниками Школи можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки,  фізичний та психічний  стан здоров’я яких дозволяє виконувати покладені на них функції.
Педагогічні та інші працівники Школи  приймаються на роботу до Школи та звільняються у відповідності до чинного законодавства України в галузі загальної середньої освіти та згідно з трудовим  законодавством.
        4.6. Педагогічні працівники Школи мають право:
- самостійно обирати форми, методи, засоби навчальної роботи, нешкідливі для здоров’я учнів;
- брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів Школи та інших органів самоврядування Школи, заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;
- обирати форми підвищення своєї кваліфікації;
- проводити у встановленому порядку науково-досліду, експериментальну, пошукову роботу;
- вносити пропозиції керівництву Школи та органам управління освітою щодо поліпшення навчально-виховної роботи;
- на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
- об’єднуватися у професійні спілки та бути членом інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством України;
-  отримувати пенсії, у тому числі і за вислугу років, у порядку визначеному законодавством України;
- порушувати питання захисту прав, професіоналізму, людської честі і гідності.
        4.7. Педагогічні працівники зобов’язані:
- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм, дотримуючись вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я;
-  захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насилля, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;


- утверджувати особистим прикладом і настановами повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- виконувати Статут, Правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
- брати участь у роботі педагогічної ради;
- виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
- готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними і релігійними групами;
- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
- виконувати накази і розпорядження директора Школи, органів управління освітою, вести відповідні документи;
-  контролювати рівень навчальних досягнень учнів: нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим МОН, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу;
-  сприяти зростанню іміджу Школи;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної та політичної культури.
         4.8. Обсяг навчального навантаження вчителів визначається на підставі чинного законодавства директором Школи і затверджується Власником або уповноваженим ним органом.
Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим від тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
         4.9. Директор Школи призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями тощо відповідно до вимог нормативно-правових документів Міністерства освіти і науки України, чинного трудового законодавства, згідно з цим Статутом та Правилами внутрішнього розпорядку Школи.
         4.10. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконанням професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.
         4.11. Директор і педагогічні працівники Школи підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки  України.
За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання «старший учитель», «учитель-методист», «педагог-організатор-методист» та інші.
        

4.12. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників Школи й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
         4.13. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, Правила внутрішнього розпорядку Школи, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
         4.14. Інженерно-технічні працівники та навчально-допоміжний персонал приймається на роботу і звільняється директором Школи згідно з чинним законодавством.
Права і обов’язки інженерно-технічних працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, цим Статутом та Правилами внутрішнього розпорядку Школи.
         4.15. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, є учасниками навчально-виховного процесу з моменту зарахування їх дітей до Школи.
Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
- обирати та бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
- звертатися до органів управління освітою, директора Школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
- приймати рішення про участь дитини в інноваційній діяльності Школи;
- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Школи;
- на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування Школи та у відповідних державних органах.
         4.16. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними  за здобуття дітьми базової загальної середньої освіти,  їх виховання і зобов’язані:
- створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
- забезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту закладу;
- постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- поважати честь і гідність  дитини та працівників заклад, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Батьківщини, сім’ї, державної та рідної мов;
- повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
         4.17. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, Школа може порушувати клопотання про відповідальність таких осіб у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
         4.18. У навчально-виховному процесі Школи можуть брати участь наукові установи в галузі педагогіки та психології, організації та заклади, установи в межах, визначених чинним законодавством і чим Статутом.


5. Керівництво Школою
         5.1. Безпосереднє керівництво Школою здійснює її директор, який може бути тільки громадянином України, має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менше 3 років, успішно пройшов атестацію керівних кадрів освіти у порядку встановленому Міністерством освіти і науки  України.
         5.2. Директор Школи та його заступники призначаються на посаду та звільняються з посади відповідним органом управління освітою у порядку, встановленому чинним законодавством.
Директор має заступників відповідно до штатного розпису. Призначення та звільнення заступників директора здійснюється у відповідності до чинного трудового законодавства та в галузі загальної середньої освіти.
         5.3. Директор Школи :
- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів і створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
- організовує навчально-виховний процес;
- забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, та навчальних досягнень учнів;
- відповідає за реалізацію Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість та ефективність роботи педагогічного колективу;
- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
- розпоряджається в установленому порядку шкільним майном і коштами;
- підтримує ініціативи щодо удосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяє залученню діячів культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до участі у навчально-виховному процесі, керівництві учнівськими об’єднаннями за інтересами;
- забезпечує права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- вживає заходів до запобігання вживання учнями алкоголю, наркотиків;
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження й контролює їх виконання;
- щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу.
         5.4. Директор Школи є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління Школою.
         5.5. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб Школи. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менша чотирьох на рік.
         5.6. Педагогічна рада Школи розглядає питання:
- удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
- планування та режиму роботи Школи;
- переведення учнів до наступних класів та їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки та передового педагогічного досвіду;
- морального та матеріального заохочення учнів та працівників Школи;
- притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів за невиконання ними своїх обов’язків.
         5.7. Органом громадського самоврядування Школи є Загальні збори її колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
Делегати Загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
¨ працівників загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів - зборами трудового колективу;
¨  учнів навчального закладу другого ступеня - класними зборами;
¨ батьків, представників громадськості - класними батьківськими зборами.
Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників навчального закладу – 5 чол., учнів – 5 чол., батьків і представників громадськості – 5 чол.
Термін їх повноважень становить 1 рік.
Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.
На Загальних зборах рішення  доводяться до відома адміністрації Школи, педагогічних працівників, а за необхідності – до управління освітою.
Загальні збори заслуховують звіт директора про здійснення керівництва Школою, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної та фінансово-господарської діяльності Школи.
         5.8. У період між Загальними зборами діє рада Школи, діяльність якої регулюється цим Статутом.
До складу ради Школи обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів школи ІІ ступенів, батьків і громадськості.
Рада Школи організовує виконання рішень Загальних зборів, затверджує режим роботи Школи, розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти молоді, підтримки ініціатив щодо удосконалення системи навчання і виховання учнів, дослідно-експериментальної роботи педагогів, зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення та використання бюджету Школи, розподілу фондів загальнообов’язкового навчання, вносить пропозиції щодо морального та матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу.